wtorek, 7 lipca 2015

Steve Berry - "Klucz Jeffersona"

źródło
TYTUŁ: Klucz Jeffersona
AUTOR: S. Berry
WYDAWNICTWO: Sonia Draga
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 472


Cotton Malone, były agent Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych, z wykształcenia prawnik, były dowódca marynarki, posiada licencję pilota, rozwodnik, ma piętnastoletniego syna, teraz prowadzi mały antykwariat w Kopenhadze. Mimo że już nie pracuje - nie jest agentem, ma częste kontakty ze swoją byłą szefową Stephanie Nelle z którą pozostaje w bliskiej przyjaźni, oraz wspiera ją w licznych akcjach. 

Cotton wraz ze swoją przyjaciółką Cassiopeią Vitt (coś między nimi iskrzy) wyruszają do Nowego Yorku na wezwanie Stephanii. Całe wezwanie jest dziwne i tajemnicze, ale dla byłej szefowej i przyjaciółki Cotton podejmie każde wyzwanie. Gdy zjawia się w umówionym miejscu, okazuje się że właśnie dokonuje zamachu na prezydenta Stanów Zjednoczonych. Teraz jest poszukiwany, ale zna prezydenta i właśnie on - Cottona i Cassiopeie włącza do śledztwa. Sprawa jest poważniejsza niż tylko zamach na prezydenta, podejrzewana jest Wspólnota, potomkowie dawnych korsarzy, którzy dostali list kaperski od pierwszego prezydenta zapewniającego im nietykalność - mogli łupić statki nieprzyjaciół i zabierać łup, oddając część na Skarb Państwa. Jednak na przestrzeni wieków nie każdy prezydent honorował te listy, a i sama Wspólnota stała się niebezpiecznym drapieżnikiem. Gdy Wspólnota chciała wyeliminować prezydenta Andrew Jacksona on w odwecie wydarł kartki z dziennika Kongresu gdzie było potwierdzenie darowania Wspólnocie listów kaperskich, miejsce schowania kartek zabezpieczył szyfrem. By odnaleźć te kartki potrzebny jest klucz, trwają prace nad złamaniem szyfru, który udało się w końcu złamać - mają klucz. Teraz najważniejsze jest to kto pierwszy odnajdzie brakujące kartki, Wspólnota, ludzie prezydenta, a może skorumpowani agenci Służ Bezpieczeństwa. Gra idzie o dużą stawkę. Kto będzie lepszy? 

Kolejna książka o przygodach Cottona Malone, które uwielbiam :) W tej autor odszedł od schematu podróży po całym świecie, akcja dzieje się przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, z małym epizodem w Nowej Szkocji. Tempo akcji od początku do końca nie spada, tajemnicze szyfry, szpiedzy, zdrajcy, pościgi, Służby Bezpieczeństwa, ludzie prezydenta, oraz potomkowie korsarzy - bezwzględni i morderczy. Książka wciąga od pierwszej do ostatniej kartki, a autor dodatkowo raczy nas historycznymi newsami związanymi z piratami i historią Stanów Zjednoczonych. Przygoda, adrenalina, historia, to książka która porwie nas w wir swojej historii i zapewni spędzenie miłego wieczoru. Jeżeli lubicie takie książki to gorąco zachęcam do serii o Cottonie Malone.

Tak na marginesie dodam, że z dotychczas przeczytanych książek o Cottonie Malone za najlepsze uważam: "Tajemnica grobowca" i "Grobowiec Cesarza", a z innych to "Przepowiednia dla Romanowów". 

Moja ocena: 4,5/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:


8 komentarzy:

  1. Dawno nie czytałam książek z tego gatunku. Kiedy parę lat temu stały się one modne po "Kodzie da Vinci" sporo ich przeczytałam. Chyba pora wrócić, bo ten tytuł zapowiada się naprawdę ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że już dawno miałam zapoznać się z tą serią, ale jakoś się nie składało. Dobrze, że mi o niej przypomniałaś. Może trafię w bibliotece na któryś tom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie przepadam za takimi książkami. Szpiedzy, polityka, to raczej nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałem chyba nic o podobnej tematyce. W każdym razie - nie przypominam sobie. O serii nie słyszałem i raczej się za nią nie wezmę. Z pewnością nie w najbliższym czasie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tej serii jeszcze nie znam, ale chętnie poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam wcześniej o tej serii, chociaż z tego co widzę, to jest ona dość obszerna pod względem ilości tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesująca seria. Może się kiedyś skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej serii, ale jakoś mnie nie zainteresowała, więc jednak odpuszczę ją sobie.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...