niedziela, 10 sierpnia 2014

Nowe nabytki :)

Z reguły nie wystawiam stosików z nowymi nabytkami czy to własnymi zakupami czy książkami recenzyjnymi. Ale dziś chcę zrobić wyjątek, bo zakupiłam rewelacyjną perełkę w mojej ulubionej Taniej Księgarni. A jest to...

fot. Melania K.

TYTUŁ: Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
AUTOR: Jaroslav Hasek
WYDAWNICTWO: Państwowy Instytut Wydawniczy
DATA WYDANIA: 1980

Jest to dwutomowe wydanie czteroczęściowych przygód wojaka Szwejka. Na okładkach książek kadry z czechosłowackiego filmu kukiełkowego "Dobry wojak Szwejk", niektórzy z Was pewnie będą pamiętać że i w naszej telewizji leciał swego czasu serial o jego przygodach - ja pamiętam - oglądałam, choć pewnie nie do końca rozumiałam o co tam chodziło. Później czytałam ale to też było wieki temu - teraz będę mogła powrócić do  książki i przeczytać ponownie. Powiem Wam że mój mąż też się cieszy z zakupu - powiedział że sam chętnie sięgnie ponownie po te książki.  Jak widzicie jest to stare wydanie jeszcze w przekładzie Pawła Hulka-Laskowskiego z 1931 roku, potem ponownego przekładu dokonano w 1991 roku. Jak już wiecie książki zakupiłam w mojej ulubionej Taniej Księgarni za całe "oszałamiające" - 2 zł :) - za obie. Sami widzicie, nie mogłam ich nie kupić, no perełki :)



14 komentarzy:

  1. Faktycznie cena fascynująca :) A to jak się okazuje mój rocznik :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie słyszałam nigdy o tych książkach, choć cena rzeczywiście oszałamiająca. Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna jest historia Szwejka. Czyta się z uśmiechem na ustach:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic dziwnego, że jej kupiłaś, nikt by się nie oparł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Białe kruki. Gratuluję zdobyczy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też kupiłam Przygody Szwejka, ale inne wydanie na wyprzedaży w bibliotece. Cena chyba taka sama była :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdziwe unikaty. Gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tych książkach, prawdziwe cudności!

    OdpowiedzUsuń
  9. Antykwariaty i biblioteki oferujące sprzedaż książek za śmieszne pieniążki, to nasz raj. A znalezienie takich perełek za taką cenę podwójnie cieszy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam te tomy w innym wydaniu, w czterech książkach. Gratuluję udanych zakupów!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam Losy Szwejka w jednej książce- wydanie z 2009 roku. Jest to jedna z ulubionych książek mojego męża....
    Ale rzeczywiście takie perełki za jedyne 2 złote polskie- warto się rozglądać szukać....to rzeczywiście białe kruki...

    OdpowiedzUsuń
  12. To była fajna seria wydawnicza wizualnie. Mam z niej kilka książek. A "Wojaka...tez mam, ale z innego wydania, już nie tak ciekawego - niestety i na dodatek kartki są grube i kolorystycznie różne.
    Fajnego zakupu za te 2 złocisze zrobiłaś. Kocham takie okazje.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...