sobota, 26 stycznia 2013

Krzysztof Kotowski - "Kapłan"

źródło
TYTUŁ: Kapłan
AUTOR: K. Kotowski
WYDAWNICTWO: Cat Book
STRON: 496
DATA WYDANIA: 2008  

Seria dziwnych, trudnych do wytłumaczenia zdarzeń, zaginięć, rytualnych zabójstw wstrząsa miastem. Policja szybko orientuje się, że kluczem do rozwiązania zagadki jest tajemniczy duchowny, którego śladem rusza dwójka śledczych.
Czy prastare mity o potężnym bractwie aurelitów mogą okazać się prawdziwe? Czy ich mroczny plan właśnie zaczyna się ziszczać? Wreszcie - kim jest człowiek o niezwykłych zdolnościach, nazywany przez wtajemniczonych Kapłanem, którego lękają się nawet aurelici? Legendy mówią, że on, jako jedyny, może pokrzyżować zamiary bractwa. (źródło opisu - okładka książki)

To moje już trzecie spotkanie z panem Krzysztofem Kotowskim, dwa poprzednie to "Marika" i "Zygzak" gdzie książki należały do gatunku political fiction, a czytanie ich sprawiło mi dużo przyjemności i należy do bardzo udanych, więc sięgając na półkę po następną książkę pana Krzysztofa oczekiwałam znowu dreszczyku emocji. Czy ta książka również zapewniła mi dreszczyk i emocje?

"Ja jestem Achilles i Hektor,
Antoniusz i Oktawian,
Napoleon i Nelson,
Chrystus i Omen.
I pamiętam wszystko!
Czy może być coś straszniejszego?
Krzysztof, pacjent numer 92
X Oddziału Szpitala Psychiatrycznego w Warszawie"*

Krzysztof Lorent to ksiądz z kilkuletnim stażem, oddany swojej pracy. Pewnego dnia zaczynają się dziać z nim dziwne rzeczy, gorączka, traci przytomność, lekarze podejrzewają zapalenie mózgu ale badania są w porządku, ksiądz Krzysztof zaczyna opowiadać niestworzone historie, które wskazują u niego na chorobę psychiczną. Zostaje przewieziony i zamknięty w szpitalu psychiatrycznym, lekarze nie potrafią postawić jednoznacznej diagnozy, zostaje oddany pod opiekę doktor Aleksandrze Sambierskiej, która właśnie powróciła z urlopu, ma się zająć księdzem Krzysztofem i podjąć się jego leczenia. Jednak sprawy zaczynają przybierać inny obrót niż doktor Ola by sobie życzyła, to ksiądz Krzysztof zaczyna nią manipulować, namawiać do wypuszczenia go mówiąc że idą po niego, i jeżeli go nie wypuści wszyscy zginą. Pewnego dnia zaczyna coś się dziać, doktor Ola pomaga Krzysztofowi, a za drzwiami szpitala już na niego czekają ... oni ... w zielonych habitach z mieczami w dłoni ... aurelici ... tajne bractwo, które wie kim jest Krzysztof i co jest w jego głowie. Krzysztof musi stoczyć z nimi walkę ... o swoje i innych życie.
Tu zaczyna się ucieczka Krzysztofa i doktor Aleksandry, po drodze dołączają do nich inni, uciekają przez całą Europę, by zakończyć swoją podróż we Francji. Kim są aurelici? ... Co chcą od Krzysztofa? ... Czy uda się im uciec? ... Co to jest Noc Kapłanów? ... Czy może być tylko jeden Kapłan? ... Czy będą bezpieczni?

O tak, książka dostarczyła mi i emocji i dreszczyku, czyta się szybko, bo i akacja ma swoje tempo ... spisek ... tajne bractwo ... walka ... taki thriller z elementami przygody i historii ... a wszystko owiane tajemniczymi mocami. Książka składa się z dwóch części i niestety przez to niższa ocena, bo w drugiej części tempo akcji spada ... mmmm a szkoda, bo w pierwszej akcja wprost pędziła. Książka jak najbardziej godna uwagi - polecam.

Moja ocena: 5/6

Baza recenzji Syndykatu ZwB


* - cytat z książki "Kapłan" K. Kotowski, wyd. Cat Book 2008 str.7





Książkę przeczytałam w ramach wyzwania

12 komentarzy:

  1. Dużo dobrego czytałem o tej książce. Autor nie jest mi znany, ale pewnie to się zmieni, kiedy uporam się narastającymi stosami na "na wczoraj".

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapamiętam tytuł, sięgnę, gdy będę szukała czegoś dla relaksiku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie książka dla mnie. Pozdrawiam :) zapraszam do mnie na: ja-ksiazkoholiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Thriller z elementami przygody i historii? To coś zdecydowanie w moim guście literacki. No może tylko wątki historycznie nieco odpychają, ale mimo wszytko poszukam tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie poznałam pióra autora, ale przez twoją opinię poczułam dreszczyk zaciekawienia jego twórczością :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa recenzja. A o książce czytam chyba pierwszy raz...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może to nie do końca moje klimaty, ale historia wydaje się całkiem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię kryminały, więc kiedyś pewnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam książki w których jednym z motywów jest spisek i tajne bractwa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawiłaś mnie, więc się za nią rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To był świetny pomysł na książkę, niestety autorowi zabrakło pomysłu, jak z tego wybrnąć. Byłam rozczarowana

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...